fredag 27 januari 2012

flash from the past

Frida Wickström blir Thors nya riksdagsassistent



Politices studerande Fredrika Wickström (23) har valts till migrations- och Europaminister Astrid Thors riksdagsassistent. Wickström har tre år av studier vid Åbo Akademi och statsvetenskapliga fakulteten bakom sig.


Wickström är kommunalpolitiskt aktiv i hemstaden Karis, medlem i stadsstyrelsen, och hon ställde även upp i riksdagsvalet 2007. Själv anser Wickström at det är spännande att börja jobba i riksdagen, efter som politik är det hon både studerar och sysslar med på fritiden.


– Det känns som ett väldigt stort förtroende, eftersom det var Thors som frågade mig om jag vill börja jobba för henne, konstaterar Wickström.

Wickström tillträder som riksdagsassistent i början av september.
-------------------------------------------------------------------------------------

Det här hittade jag just på SUs hemsida när jag sökte efter ett pressmeddelande om Nylands brigad. Mycket har hänt sedan 2007, bl.a. har både jag och hemstaden har nya namn.


Här ett foto från förr, jag till vänster med Angelina Nada Davini-Pulkkinen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar