Håller med ;)
SFP:s ordförande Stefan Wallin tycker att en allt större del av trafiken bör flyttas från hjul till räls under den kommande regeringsperioden.
- Förutom att rälstrafiken är ett miljövänligare alternativ är den också en grundförutsättning för att Västra Nyland skall vara konkurrenskraftigt i framtiden. Att utveckla kustbanan är ett kostnadseffektivt sätt att förbättra spårtrafiken mellan landskapen. Att ställa rälsprojekt mot varandra är inte meningsfullt när hela rälstafiken måste byggas ut, säger SFP:s ordförande Stefan Wallin som besöker Hangö, Karis och Kyrkslätt på fredagen.
- Ett naturligt följande steg ur västnyländsk synvinkel är är att sträckan mellan Åbo och Salo görs dubbelspårig och att Hangö-Hyvingebanan elektrifieras. Dessa projekt liksom nya fasta vägar i skärgården borde ingå i den nya trafikpolitiska redogörelse följande regering skall godkänna, säger Wallin.
- Förutom att rälstrafiken är ett miljövänligare alternativ är den också en grundförutsättning för att Västra Nyland skall vara konkurrenskraftigt i framtiden. Att utveckla kustbanan är ett kostnadseffektivt sätt att förbättra spårtrafiken mellan landskapen. Att ställa rälsprojekt mot varandra är inte meningsfullt när hela rälstafiken måste byggas ut, säger SFP:s ordförande Stefan Wallin som besöker Hangö, Karis och Kyrkslätt på fredagen.
- Ett naturligt följande steg ur västnyländsk synvinkel är är att sträckan mellan Åbo och Salo görs dubbelspårig och att Hangö-Hyvingebanan elektrifieras. Dessa projekt liksom nya fasta vägar i skärgården borde ingå i den nya trafikpolitiska redogörelse följande regering skall godkänna, säger Wallin.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar