fredag 11 februari 2011

till min syster

Det här blogginlägget tillägnas min syster. Hon är född exakt två år, en månad och fyra dagar före mig, 11 februari 1982. Hon har alltså funnits till så länge jag minns.

När jag var liten tyckte Ika om att leka med mig. Och jag var med på noterna. Vem som hade roligast kan man ju undra, men när jag idag tänkte på att jag inte är hemma på hennes födelsedag, började jag också tänka på allt hon gjort för mig.

Vi har haft vår gemensamma barndom, sen tonåren som var mindre roligt med en hel del skrik och bråk. Men ändå tog Ika med mig till Ekenäs där det var coolt att hänga på sommaren, fast jag bara var tretton. Och nu som vuxna så gråter vi ut ibland på krogen, annars är vi ju ganska tuffa brudar. En sak vet jag säkert - jag skulle inte vara den jag är utan min syster.

Och hon kommer aldrig att svika mig. Jag är så otroligt tacksam för det, att jag har en storasyster och att det är just Ika som är min.

Marika & Fredrika - förpackningarna är olika, men innehållet ganska lika.

STORT grattis Iki på din födelsedag 11 februari. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar