måndag 7 februari 2011

vvv veckoslut

Från fredag-söndag befann jag mig ute på öppet hav och i grannlandet. SFP Nyland och Helsingfors ordnade Vi vinner valet-kryssning. Innehållsmässigt okej, fast jag är kanske inte den bästa att avgöra när jag jobbar, pratar och tänker politik hela tiden. Vi var en glad hög på 130 personer ungfär, och bland dem dussinet roliga SU:are.

En av höjdpunkterna var faktiskt att träffa min goda vän Solveig i Stockholm. Hon har emigrerat, och vi ses väldigt sällan men vänskapen hålls ändå stark. Påsklovet kommer förhoppningsvis att spenderas i Stockholm.

Före kryssningen blev partiets valprogram godkänt på partistyrelsemötet, men det lanseras om jag minns rätt 17.2. Det har varit en lång process med många möten, hoppas verkligen slutprodukten går hem hos folket.

Nu snart finskakurs, före det lite mat så att hjärnan orkar.
 

Såhär roligt hade jag och en av Svensk Ungdoms Helsingforsprofiler Benjamin Ellenberg det på kryssning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar