torsdag 8 december 2011

Självständighet inte en Skönhetstävling


Ju mer jag tänker på det, desto mer irriterad blir jag. What's up med utseendefixeringen under presidentens självständighetsbal, typ maikkarens bevakning. Och nej, jag vill inte keskustella eller äänestä om det här.

Man får tycka att jag är konservativ eller feminist, men nej, för mig är Finlands självständighet värd att firas, presidentens bal en fin tradition, och jag skulle bli glad om jag någon gång blev inbjuden. Men att för den skull riskera att bli kvällens flopp, få höra vad "kommentatorerna" har sagt om mitt val av klädsel eller kroppsfigur, det hör inte hemma i de här sammanhangen. Vill jag som kvinna bli utvärderad för klädval och kroppshydda så söker jag till Huippumalli haussa eller Miss Finland.



- Vill ha självständigheten tillbaka, att duga som man är, också för kvinnor, också den 6 december -

2 kommentarer:

  1. Jep, då kan du låta bli att gå. Går du så blir du också utvärderad. Så funkar det.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, självständighetbalen är till för någonting mycket större än figurer och klädesval!

    SvaraRadera