tisdag 18 januari 2011

2011 och hunden

Jag känner mig ännu lite främmande i det nya året. Sådär att jag ibland glömmer bort att det är 2011 och har lust att skriva 2010. Minns att det var samma sak i lågstadiet när vi skrev prov, och högst upp skulle man skriva namn och datum... Så det borde iaf inte vara något åldersrelaterat.

Igår var jag i ett lågstadium i Raseborg, Klinkbackan koulu, som blev valt till årets skola i Finland 2010. Staden ordnade ett hörande (kuuleminen) då det ska göras en utredning över det finska skolnätet. Efter tre timmar var mitt huvud helt fullt av en massa tankar - vad är det viktiga i kommunen, och hur få pengarna att räcka till till allt.

Samtidigt fick jag dåliga nyheter på onsdagen förra veckan, att min kära hund Rockie måste opereras. Det var så hjärtskärande att först föra henne till veterinären och hålla i henne när hon fick bedövningen, för att sen hämta henne två timmar senare - ett neddrogat blodigt knytte hund som jag förde hem. Inte roligt. Plötsligt blev allt annat lite sekundärt.

Men nu är det fokus på uppdraget som gäller igen, för Rockie mår bättre, hon äter sin mat och medicin och är pigg. Snart ett besök på the office, och sen på seminarium och diskussionskväll.




Här är Rockie och gör EU-valskampanj på Karis gågata 2009. Soffan finns nu i mitt arbetsrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar