fredag 28 januari 2011

Virtanen, valpanel och veckoslut

Jag har fått en hel del respons på SU:s utspel igår. Det är bra. Det är ett tecken på att vi gjorde rätt som reagerade. Samtal från Österbotten, facebookmeddelanden, ett kritiskt mejl från Sverige m.m.

Diskussionen fortsätter. Tycker fortfarande att jag inte fått svar på vad FST egentligen tänkte. Att man inte förstår varför folk blir upprörda och protesterar. Att det inte handlar om programmet Muntur, utan om att anlita en person som kan vara hur duktig som helst som journalist, men som beter sig på ett oacceptabelt sätt. Vi måste ha rätt att säga ifrån.

Annat jag hunnit med, det blev en ganska hektisk vecka, är två valpaneler på finska varav den andra som var i Vanda i dag gick bättre än den på onsdag. Kan bara konstatera att övning ger färdighet.

Nu är det Vasa och SU:s kampanjöppning som gäller, sen ska jag försöka att inte missa tåget tillbaka till södra Finland imorgon kl 6.22, för jag vill absolut delta i Raseborgs kulturkonferens. På söndag får jag lite pusta ut för att ladda inför en ny spännande vecka med nya debatter, intressanta mänskor och politik. Me like! =D

2 kommentarer:

  1. Jag anser att du skall börja med att lära dig att ta reda på fakta om vad programmet skall handla om innan du börjar skrika ut dina osmakliga åsikter. Alla har rätt att säga vad man vill om egoistiska och snålskjuståkande finlandssvenskar. Du själv är ju ett bra exempel på hur du låter din kluvna tunga tala. Du säger ett men, menar något helt annat. Nej, skärp dig, du uppför dig som en barnunge i lekskolan, till och med de barnen är mognare än vad du är!

    SvaraRadera
  2. Bästa Anonym. I ett civiliserat samhälle vågar man stå för sin åsikt, alltså uppfattar jag din kommentar som ett fegt påhopp. Jag skulle också efterlysa att du kan deifniera när jag skulle ha sagt en sak men menat en annan. Annars är dina anklagelser inte mycket värda.

    SvaraRadera