måndag 31 januari 2011

SU:s ABC

Sitter ännu på kansliet, har skrivit SU:s politiska ABC då vi gör ny broschyr med nya logon. En hel del av texterna fungerar, men det finns också behov av uppdatering, omskrivningar och helt enkelt strykningar och nya texter.

Tiden gick fort, två timmar i ett huj. Nu ska jag ännu försöka se lite på motionsuppföljningarna, så att jag inte blir efter i textproduktionen.

Men borde det finnas ett ord för varje bokstav om man kallar någonting för ABC? Se t.ex. vår kandidat i Österbotten, Marcus Beijars A-Ö. Jag gillar!

Dagen började med en intervju för tv-programmet Ajankohtainen Kakkonen. Här var en sympatisk journalist och kameraman, och jag försökte med god min säga vad SU skulle ta bort om vi måste skära bort en miljard från statsbudgeten. Det var inte lätt. Utgångsläget blev att jag inte vill försämra människors vardag. 
Få se hur det blev, visas imorgon i TV2 kl 21.


Hoppas också vår nya video kommer upp på hemsidan imorgon, starring Silja! (jag ville mera vara regissör idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar