torsdag 3 mars 2011

jörn och jag

Jörn Donner ställer upp som kandidat för SFP i Helsingfors valkrets. När HBL ringde svarade jag ärligt att min första tanke var spännande. Hörde om det själv imorse på arbetsutskottsmöte. Igår satt jag och Jörn och talade om mig som fiskpinne på hurahda.fi, och jag minns också bra när jag började som sommarreporter på Västis - första dagen på jobbet fick jag i uppdrag att ringa till Jörn i Bromarv och snacka fotbollsplan i Ekenäs.

Nu ska jag ta mig från riksdagen tillbaka till kansliet, Svenska riksdagsgruppens gruppmöte tog "bara" en timme idag. Det har ju varit en hel del dramatik i huset den här veckan med röstning om röstspärr.
(känns ju nog ganska lyxigt att sitta här med våra två ministrar, statssekreterare, specialmedarbetare... TV är på och det kollas skid-VM på sidan om allt politiksnack)

Ikväll väntar SFP i Karis årsmöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar