torsdag 16 september 2010

happy thursday

På torsdagar börjar min dag alltid 7.45 med partiets arbetsutskottsmöte. Det är ganska lyxigt politiskt att få vara med där som medlem, jag får dagspolitik serverad av partiordförande och minister Stefan Wallin, minister Astrid Thors, Folktingets ordförande Anna-Maja Henriksson, riksdagsledamot Mats Nylund mfl.

Efter det följer några timmar på kontoret, genomgång av 30-något e-post och kanske lunch, om jag hinner. Sedan är det dags för svenska riksdagsgruppens gruppmöte i riksdagen, kl 14-
Där är det också ganska lyxigt att få vara med, fast jag inte får säga någonting, men insynen i riksdagens arbete är så bra som det kan vara, utan att vara ledamot.

Nu har jag just kommit tillbaka till kontoret, vi har haft vår gemensamma kaffepaus som kallas Baktorsdag hör på kansliet och så har jag skickat ut ett pressmeddelande om utrikesminister Stubb. Läs det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar