onsdag 13 oktober 2010

jag vs VR del 1


De förbaskade lövena. För mig får de nog falla ner från trädena, det är vackert när de byter färg och hösten kommer. Men, de skulle kunna hålla sig borta från järnvägsspårena.

Jag vaknade lite försent, men räknade med att också VR skulle vara försenat, och lät bli att stressa som igår. I bilen informerade den eminenta lokalradion om att så är fallet också i dag, och jag gick med gott mod till tågstationen, väl medveten om att skulle tåget gå i tid skulle jag inte hinna med. Moikkade på Rockie the hund och papsen påvägen, och slutsaldot blev jag 7 minuter vs VR 20 minuter i försening. (men vi är ju inte framme i H:fors ännu...)

Har nu fått prova på det gamla pendlarlivet Karis-Helsingfors-Karis som jag sysslat med fem år av mitt liv med (3 år gymnasium, 2 år riksdagsassistent). Och jag kan säga att det har sina fördelar att bo i Helsingfors, speciellt när det blåser kallt på morgonen och tåget är försenat. Då väntar jag hellre på spårvagnen, eller så tar jag metron, eller så går jag.

Next up -> ELDR kongress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar