tisdag 30 november 2010

ååh detta mötesliv

Det gäller att sitta korrekt när man deltar i möten. För ryggens skull. Vi är för tillfället inne på den tionde timmen för Raseborgs fullmäktigemöte, där vi behandlar budgeten. Här sitter vi, ett sjuttiotal personer, i Seminarieskolan i Ekenäs och möts och godkänner och röstar...

En pinsam sak för mig personligen var att jag nu för första gången i mitt liv har röstat fel. Det kom sig av det att normalt röstar man ja för beredningen, men i investeringsbudgeten röstar man ja eller nej till ett anslag. Så jag rösta ja, fast jag skulle rösta nej. Diana i raden bakom försökte rösta mig att detta även kan hända den bästa. Som tur var det inte någonting avgörande, men en bra påminnelse om att det gäller att vara skärpt, hela tiden.

Hoppas jag hinner hem till Ajankohtainen kakkonens tvprogram om svenska språket. Det börjar kl 21, så det ser inte bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar