torsdag 4 november 2010

last night on Iceland

Tiden har gått väldigt fort - därför lite dålig uppdatering på theSUoffice.

Som bäst avslutas Nordiska rådets session här på Grand Hotell i Reykjavik.
Jag försöker hänga med i vad som händer hemma i Finland, men visst känner man sig lite out. Kårvalet vid Åbo Akademi är i full gång, där jag är kandidat (nr 45) och svenska dagen är på inkommande på lördag.

Här har det varit mötessessioner och middagar och besök på Ölstugan. Igår blev en svensk (från UNR-delegationen) utkastad från ölstugan efter en tråkig incident med bartendern, det har nu varit snackisen här på NR också.

Ja, å så fick jag träffa

Vigdís Finnbogadóttir

på Islands regerings mottagning igår - hon var jättenajs. En av höjdpunkterna. Sofi Oksanen som också var där vågade jag inte prata med. Och Björk missade jag totalt.

Imorgon hem med flyget, hem tillbaka till Finland. Undrar om det är lika mycket snö där som här.

2 kommentarer: