måndag 27 februari 2012

skolskjutsar och norrsken

I dag hände något speciellt. Jag såg norrsken för första gången. Och det gjorde jag med min far. Det gör det extra speciellt. Min far är en väldigt viktig person för mig, som jag nästan förlorade för ett och ett halvt år sedan. Jag försöker säga till honom att han inte är "Superman" men de som känner min far vet att det inte har speciellt stor effekt.
Men, föräldrar är viktiga.

Och för föräldrar är barn det viktigaste. Det fick jag erfara på mötet jag deltog i, ett möte sammankallat av en förälder på Tunaborg i Snappertuna. Det handlade om skolskjutsar. Raseborg har nya leverantörer på hälften av alla skolskjutsar i Raseborg (18/32), och i Snappertuna har det inte fungerat enligt föräldrarna.
Det finns mycket jag kunde skriva och säga, men ett blogginlägg är för kort för det. Vad som är viktigt är föräldrarnas engagemang. Nu är det upp till bildningsnämnden i Raseborg att få situationen i skick. Kort sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar